24/06/2013

Kem Kempipinan

Hai assalamualaikum,

Selamat tengahari you alls , ahakss. sekarang jam menunjukkan pukul 3. okay. ada sesiapa yang masih belum mandi? haha melampau. today is isnin. isnin ialah hari ini. sepatutnya hari ini sekolah , tetapii sekolah cuti disebabkan jerebu. IPU cheras dah cecah 150. so dah teruk lah. okay. aku pun baru balik dari kem semalam. wahaaa penat kay. ni nak cerita pasal kem ah ni. baca eh eh? best.

             ekhem. aku sertai kem di Sepang selama 2hari 1malam. even sekejap je, 1001 kenangan banyak tercipta dekat kem ni. nampak tak ayat puitis disituu ? bermula pukul 7 setengah pagi sabtu dah kene kumpul dekat sekolah. bertolak pukul 8 , aku naik bas 3. okay tak sama dengan membe aku yang lain. sedih uhukk. sebab aku under koperasi , mereka under koko. tengah dalam perjalanan tu, aku sedar ramai junior kawad yang sertai. uhukk malu.. tak sangka mereka pun joi\n. sampai tempat kem tu , kawasan dia memang best lah. no doubt. luas. oh lupa. jalan nak ke kem ni , jalan yang agak selalu aku & family lalu sebab dekat dengan rumah maksu aku. (motif aku ceritakan ? haha k) kat situu ada tasik yang tak dalam pun , tapi ajet-ajet dalam je. ada flying fox.


            Aktiviti daripada sampai kem tu hingga petang , kami buat aktiviti dekat dalam dewan je. tapi dewan dia best siot. ada air cond gitu. macam-macam lha aktiviti kami buat. petang tu , ada game simpulan tali dan carik-carik sayang. adoi. game dia adoii annoying k. sampai kene baring lama-lama atas pasir. kotor tu tak payah cakap lah kan. okay now nak cerita pengalaman night walk pukul 11. time berkumpul sebelum night walk tu , ada lah sedikit taklimat komander kem tu kasik. yang aku kebetulan duduk sebelah ikmal. memang annoying ah dengan ikmal yang suka ajuk-ajuk cakap. haha. lepas tu , bila dah nak mula night walk tu , siapa jelha kawan aku yang dekat selain ikmal , sebab ikmal group 5 , aku group 4. so sebelah-2 je kan. aku sembang jelha dengan dia dekat hutan masa gelap-2 tu. lepastu ada junior cakap kami dating. aku tak faham apa yang datingnya. lepastu aku ada membe group yang penakut. adoi. tengah night walk tu dia boleh lagi pegang tangan aku. lepastu tarik sweater aku buat hak milik sementara dia jap. disebabkan dia baru form1 , tak salah kot aku pegang tangan dia sekejap-2. kesian dia. penakut gila. tapi serius ah , night walk dia seram k. macam kau sorang je ada dalam hutan tu. jauh pulak tu. kita kene jalan berpandukan tali. habis je night walk tu, dapat sweater aku balik. oh no bau kepam. budak tu cakap sweater aku wangi k. k haha.

           
           Kem kami ada lagu tema kami sendiri , lagu POKOK. alaa yang Hazama nyanyi tu. okay kalau buat lagu tema tu , aku selalu sebelah dengan junior aku nama Akil. haha, akil ni aku tak tahu masalah dia. suka ajuk apa aku  buat. haha aku kenal dia pun sebab dia budak kawad. makin lama , makin aku kenal lha si akil ni. dia ni ada penarikan dia sendiri. my awesome junior. lepastu bila jumpa aku , mesti nak salam. aku pun rasa serba salah nak hulur ke tak. fikir dia tak matang lagi , aku hulur salam balik. lepasni aku nak nyorok tangan dari dia. aktiviti last kem, kami buat lake-crossing dan flying fox. flying fox ta sempat buat :( sebab tali dia rosak. huwaaa. yang lake-crossing tu best lah. air dia macam teh tarik yang orang tengok sedap semacam tu kan. tapi rasa dia iyakksss. haha. (sapa suruh rasa kankan) terasa act :( lepas blablablabla kami pun balik. banyak lagi ceritanya, tapi best ah. sangat... :-)




me and Aino ucukk :* dekat dorm :D