05/06/2012

The Future

                 Assalamualaikum , today story aku nak cerita pasal masa hadapan. future? yesss :) okay. tahun nie kan tahun aku ambil PMR , so sekarang dah bulan 6 separuh tahun dan masa ini lah sesuai untuk aku memikirkan tahun depan aku nak kemana , hala tuju etc. awal tahun hari itu aku dah cakap dengan mak aku yang aku taknak pindah dari SMKCheras. tapi tak boleh jugak? :( sbb apa? sebab tahun pindah aku dah kena pindah kat rumah baru kat Kajang dsebabkan tahun depan kakak aku dah nak kahwin. so , mak aku decide tahun depan pindah dari cheras sama ada rumah mahupun sekolah.
                 
                   Now , aku dah tahu kebaikan aku perlu pindah sekolahh..

HIDUP SENTIASA BERHIJRAH , LUAS PENGALAMAN.

kata-kata itu lah kakak aku cakap dekat aku. okay memang betul pun. so , bila dah fikir masak-masak aku perlu pindah sekolah. yess. 

PINDAH SEKOLAH MANA?

                    pindah sekolah mana tuh still dalam perbincangan. yang penting aku wajib masuk asrama. tapi sekarang aku ada sekolah idaman aku. hehehehehe. tapi , tak tahu lah dapat ke tak? kan? InsyaAllah, kalau diizinkan pengetua sekolah tuh.. k. takda kena mengena pengetua sekolah tu. -.-' InsyaAllah , kalau diizinkan Allah. 
                    Dua hari lepas aku balek dari kampung nak ke KualaLumpur - Home Sweet House - selama nie aku balik KL just ambil masa 2 jam , 3 jam macam tu je. Kali ni 5 jam setengah baru lah sampai Cheras nunn. Perak jeh , mana nak jauh sangat. Lain lah Perlis ke Kedah ke? boleh muntah hijau aku dalam kereta. Dalam perjalanan balik tu , highway jam gilaaa :O so , ayah aku decide just ikut jalan lama sudah lahh. Dah macam sampai pekan Rawang , Selangor. Jalan jam gilaaaa lah teruk :O aku dah pening tahap petala kelapan. :'3 selamat dekat situu ada satu simpang gi HuluYam , so ikut situ jelah. nanti dia akan tembus Bt Caves.
                    Dari aku kecik dulu , aku dah tahu jalan berbukit-bukit tu , sebab ayah aku kadang-2 balik kampung pun lalu situuu. so , dekat situ pun ada satu sekolah yang dari kecik dulu aku berangan-rangan nak masuk sekolah tu. xD nama sekolah tu , SMK SAINS HULU SELANGOR kenal tak? tak kenal? hm. takpelah :D bila dah lalu sekolah tu , mula lah kakak aku suruh aku masuk sekolah tu. mencabar mehh , betul-2 kat tengah hutan. aku first-2 mcm membantah.

                      Dan semalam aku bagitahu mak aku nanti mohon kan aku sekolah tu. dapat ke tak dapat? lain cerita. yang penting aku kena belajar bersungguh-2. :) rezeki ada dimana-2 sahaja. right? aku pun tak tahu apa yang menarik minat aku ke sekolah tu. mak aku suka lah aku nak masuk sekolah sains :) mungkin choice kedua aku nak ke SMK SAINS TELUK INTAN , PERAK. sebab sekolah nie ada cousin aku.


WHAT WE ASK AND WE SEEK IT , IT WOULD BE.
Hope 9A's.