10/09/2013

Lawatan Ke Rumah Jagaan Orang-Orang Tua

Assalamualaikum,


Khamis lepas kami team PRS SMK Cheras buat lawatan ke Rumah Jagaaan Orang-2 Tua. yaaa banyak kenangan tercipta pengalaman... yeahh. so pagi tu , kami masuk perhimpunan macam biasa dulu.. ok then , sarapan kat kantin dulu. aku tak boleh main handfone sebab BIS mati :((( jeles tengok kawan-kawan on twitter semua tu. then , dalam bas... di sebabkan aku takut kepala pening , aku pejam mata lepastu pasang earfone , kawan-kawan aku dalam bas semua dok bising berborak-borak. lama lah jugak perjalanan , kat Puchong tempatnya and dah lama jugak aku tak pergi Puchong so sempat lha tengok-tengok tempat di Puchong. dalam sejam kot , kami sampai di rumah jagaan tersebut.



AIMUNI AZIZ AND AIN A


        fuhhh excited k hati ini. pertama kali pergi kan. so, aku teringin sangat nak bercakap-cakap dengan warga emas di sana terutamanya lelaki. erm erm, nak merasa ada atuk. aku lahir-lahir je , atuk kedua-dua belah mak ayah aku dah meninggal :(((( bila dah masuk perkarangan rumah tu, kami tangkap-tangkap gambar, kami kene tunggu di luar rumah dulu sebab nak bagi orang-orang tua dekat sana bersiap.. ada satu pagar yang dah bukak belah warga emas lelaki. so ada atuk ni berkerusi roda ajak bersembang. sembang-sembang jelha kan. then, sebelah aku ada pemandu bas kami tadi. aku berdiri jelha tunggu sampai pintu tu buka kan. yang lain semua buat hal masing-masing. lepastu pakcik driver bas tanya aku,



Pakcik : adik , minat betul nak melawat eh. sanggup tunggu kat pintu.

Me : hahaha, first time ni cik xD

Pakcik : baguslha macam tu. bole pakcik buat calon menantu.

Me : muahahah *omg*


         lol. pakcik nie takda kene mengena. lepas dah dapat masuk tu wei, haha , aku , ain dan izz temu bual lha sesiapa yang ada kat dalam tu. nampaknya semua warga emas di dalam tu :3 lepastu , lama siket kami temubual Tok Rafik. hahaha Tok nie kerek siket duhh *kuwaja je aku* k gurau. tuk rafiq tanya soalan geografi yang tahap tinggi baik punya yang aku rasa cikgu Geo aku pun tak tahu. ada ke dia tanya ibu negara Afrika Selatan , New Zealand , dan banyak ah. apak dia. aku pun tak tahu , kawan aku pun sama. then , tuk rafik bagi jawapan. tapi dia memang hebat pasal Geografi ... kau tanyalha dia apa-apa , dia pasti menjawab  dengan lancar. lepastu , tuk rafik tanya nama kami siapa , aku jawab " neelofa' , Ain jawab "Lisa Surihani' and Nazirul jawab " Adi Putra' then start tu dia panggil aku nama Neelofa. muahahahahhahahaha ini kelaka.  lepastu tuk rafik cakap perlu ke kita berkahwin.. omg sebab tuk rafik nie tak berkahwin.........*speechless*


ok itu saja. takda yang best nak kongsi. byebye. *malas type panjang-2* :D